Alla inlägg den 10 november 2016

Av Annica - 10 november 2016 17:43

....eller inte...   


På tisdagskvällen fixade jag allt som jag skulle ha med mig för bussturen till Ullared. Skulle stiga upp 7 och vet hur trött jag är på morgonen   , så jag ville ha allt iordning. Hade skrivit en lååååååång lista också. För när man väl är inne där, så kan det bli viss blockering i skallen. Jag har ju varit med om det förut..


Jag vet inte vad som gick fel. Valet i USA urartade ju när Trump började få en jäkla massa röster.    Men HALLÅ...hur tänker folket egentligen? Fick en olustkänsla i kroppen. Ja, jag vet...Jag är så himla känslig..  Men tvingade mig i säng till slut.


Sov jag något? Nix! Och framåt tre sådär så hamrade migränen igång.. NEJNEJNEJ! Inte NU! Men i min kropp har jag tydligen ingen talan. Så det blev till att ta en migränspruta o hoppas på lite sömn innan jag skulle stiga upp. Somnade jag? Nä! Och en tråkig biverkning av sprutorna är att alla mina leder börjar värka extra mycket. Struttar fram som en trött 102-åring. Sista gången jag såg på klockan så stod det 6.10 Somnade väl där nångång. Fattade inte vad som hände sen när alarmet gick igång klockan 7. Vimmelkantig och med mer huvudvärk på gång så var det bara att inse fakta. Jag skulle inte orka med en heldag på Ullared...   


Jag blir så förbannat trött på denna handikappande migränen. Hade varit besvärsfri i ungefär 1 vecka. Innan dess hade jag haft migrän/huvudvärk i 17 dagar. Den förstör mitt liv. Mitt första anfall fick jag för 45 år sedan. Om jag hade vetat att den skulle förfölja mig i alla dessa år så hade jag nog inte funnits nu. Migränen är ärftlig. Farmor, pappa och syrran har likadant. Har försökt få sjukpension på 50% eftersom jag sällan kan jobba mer än just 50% i månaden. Men avslag efter avslag. Ända upp i kammarrätten. De följer FK:s linje och talar om att migrän inte är en sjukdom.   Dessutom har jag inte ännu prövat varenda ledigt jobb som finns på arbetsmarknaden.   


Imorgon ska jag få ett samtal från ett arbete som jag har sökt. Det blir väl en telefonintervju till att börja med. Lite nervöst...   Men vem vill ha en hopplös migräniker?   


 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards