Direktlänk till inlägg 1 december 2016

KATTMÄSSA!

Av Annica - 1 december 2016 12:17

Så himla roligt och intressant det var att gå på Kattmässa. Inte en endaste katt var där, men istället var vi ca 400 kattokiga människor som yrade omkring bland alla försäkringsbolag, kattmatstillverkare, kattbeteendevetare m.m.  Blev man trött i fötterna så kunde man lyssna på en massa olika föredrag om våra pälsklingar. Specielt intressant var ju Susanne Holmström. Hon brukar ju prata katter i Gokväll, och har ett härligt förhållande till katter. Hon tillkallas allt som oftast för olika ärenden där det behövs en speciallist. Sen fick man ju "smakprover" på all världens kattmat och annat kul för de små. Långa armar innan vi kom hem. 10 kg kattsand bl.a Fick också prata med en veterinär om mina kattproblem. Så jag är jättenöjd. Kan rekommendera er att gå på detta om det kommer till era hemtrakter. Just denna mässan hette I love Cats och arrangerades av Anicura - Västra djursjukhuset i Göteborg.

 

Igår gjorde jag mitt första arbetspass med handledning på Sifo. Jesus Christ! Hade känning av migrän innan jag åkte in men tänkte att jag skulle försöka ändå. Det höll några timmar sen uthärdade jag inte längre. Bara lägga sig i en soffa och ta en migränspruta. Bra och fin start på det nya jobbet.    Blir nog inte långvarig där kan jag tro. Miljön där 40 intervjuare sitter o ringer är ju inget att hurra för. Vi sitter tätt, tätt, tätt med en liten vägg mellan datorerna. Ett jäkla liv när alla pratar. Så det är lite förhöjd migränvarning redan där. Plus att jag var spänd och nervös naturligtvis. Nästa pass är på tisdag kväll. Ska absolut dit och testa igen. Så får jag väl se hur det utvecklas. Måste göra 2 arbetspass per vecka. I mitt fall kvällstid och 4,5 timmar varje gång. Så jag måste ju ändå ha ett jobb till. Eller hitta något annat som jag kan försörja mig på...


Idag blir det en slappardag. Men mycket lugn och ro.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 22 september 2019 13:31

...PÅ TIDEN att jag tar upp mina försök till blogg igen. Eller? Var några år sen sist. Och livet har ju förändrats en hel del.  Bor numera i Kortedala tillsammans med gammeltanten Stina, som förövrigt fyller 18 år på tisdag. Findus har blivit adopt...

Av Annica - 24 januari 2017 09:56


    Nu har Stina fått en tid hos Veterinär Gustaf på Lerums Djurklinik. Fredag 14.30. Då ska han kolla upp Stinas knöl, ta en massa prover m.m. Jag vet inte hur mycket pengar Änglakatten fått in hittills. Men jag vet med säkerhet att, skulle det...

Av Annica - 22 januari 2017 11:15


  Min lilla älskade skrutta! Snart 16 år. I över 15 år har vi gått sida vid sida. En familjemedlem lika viktig som resten av familjen. Därför blev jag nu förtvivlad när jag, för en vecka sedan, hittade en knöl vid en av hennes spenar. Ser inte bra...

Av Annica - 5 januari 2017 17:10

  Så har det nu kommit några snöflingor även till Göteborg. Vackert..men livsfarligt. Jädrans halt ute alltså. Känner mig som jag har skitit ner mig när jag struttar fram på gångbanor och annat. Knät är inte läkt sen förra vurpan. HATAR ISGATOR!!!...

Av Annica - 18 december 2016 12:48

  Japp så har man gjort sitt första ensamma pass på Sifo. 4,5 timmar...som kändes som 40,5 timmar... Jösses..Hade ingen aning om att det var så psykiskt krävande att göra markandsundersökningar genom att ringa hem till folk. Efter 1,5 timme var ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards