Direktlänk till inlägg 3 november 2016

JOONA LINNA...

Av Annica - 3 november 2016 10:09

Joona Linna...äntligen är du tillbaka.    Håller som bäst på och läser Kaninjägaren nu. Av Lars Kepler. Jösses vilka bra böcker de skriver. Älskar också deras korta kapitel. Jag brukar läsa i sängen på kvällen och håller på tills boken träffar mig i huvudet. Då är det perfekt att det kanske bara är en sida kvar på kapitlet. DET orkar jag ju läsa också. Vissa böcker har ju vansinnigt långa kapitel och det finns inte en chans att orka läsa färdigt efter knock outen med boken... Helt klart ett I-landsproblem. Men sån är jag.


Jag har läst alla Keplers böcker och tycker de är superbra, om man bortser från Playground. En Science fiction-saga. Utan Joona Linna. Och en märklig historia om livet efter döden...   Verkligen tur att Joona Linna fick komma tillbaka.


En annan bra författare är ju Jussi Adler-Olsen.  I lördags kväll gick det en film som hette Kvinnan i buren. Boken som på svenska heter Kvinnan i rummet är en fantastiskt spännande bok. En sån som man har svårt at lägga ifrån sig. Som vanligt saknades ju massor i filmen. Så jag säger som jag alltid har sagt: Läs boken först! Jussi Adler-Olsen har skrivit en radda böcker. Alla lika spännande. I de flesta böckerna är kriminalinspektör Carl Mörck huvudperson. Han har till att börja med en medhjälpare som heter Assad. Jag upplevde honom som liten, lönnfet och skallig.... I filmen spelas han av Fares Fares. Hahaahahhaha.... Inte en siffra rätt. En annan rolig grej som jag upptäckte i filmen var att en kvinna låg och läste en bok av just Adler-Olsen. Alfabetshuset. Det måste de ha gjort medvetet. Alfabetshuset skrevs innan Carl Mörck fanns. En grymt bra historia om 2 engelsmän som fastnar i Tyskland under andra världskriget. LÄS DEN!


Ja vad vore livet utan böcker? Tråkigt. Fast jag är en periodare på böcker. Kan gå halvår utan att jag läser en enda rad..Sen plötsligt plöjer jag böcker som ett skenande mudderverk.


Ha en fin dag, alla! Vackert väder men kallt. Men så ser ju en perfekt höstdag ut!


Vi hörs!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 22 september 2019 13:31

...PÅ TIDEN att jag tar upp mina försök till blogg igen. Eller? Var några år sen sist. Och livet har ju förändrats en hel del.  Bor numera i Kortedala tillsammans med gammeltanten Stina, som förövrigt fyller 18 år på tisdag. Findus har blivit adopt...

Av Annica - 24 januari 2017 09:56


    Nu har Stina fått en tid hos Veterinär Gustaf på Lerums Djurklinik. Fredag 14.30. Då ska han kolla upp Stinas knöl, ta en massa prover m.m. Jag vet inte hur mycket pengar Änglakatten fått in hittills. Men jag vet med säkerhet att, skulle det...

Av Annica - 22 januari 2017 11:15


  Min lilla älskade skrutta! Snart 16 år. I över 15 år har vi gått sida vid sida. En familjemedlem lika viktig som resten av familjen. Därför blev jag nu förtvivlad när jag, för en vecka sedan, hittade en knöl vid en av hennes spenar. Ser inte bra...

Av Annica - 5 januari 2017 17:10

  Så har det nu kommit några snöflingor även till Göteborg. Vackert..men livsfarligt. Jädrans halt ute alltså. Känner mig som jag har skitit ner mig när jag struttar fram på gångbanor och annat. Knät är inte läkt sen förra vurpan. HATAR ISGATOR!!!...

Av Annica - 18 december 2016 12:48

  Japp så har man gjort sitt första ensamma pass på Sifo. 4,5 timmar...som kändes som 40,5 timmar... Jösses..Hade ingen aning om att det var så psykiskt krävande att göra markandsundersökningar genom att ringa hem till folk. Efter 1,5 timme var ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK

Gästbok


Skapa flashcards